Det är kallt

Det är förbaskat kallt i Uppsala just nu. Igår var det minus 20 och idag är det i skrivande stund minus 10, men det är troligtvis bara för att solen fortfarande är uppe. När jag steg upp i morse var det minus 22 och en varm morgonrock och en kopp te blev något av det första jag fick på och i mig...

Igår skulle jag för övrigt ha infunnit mig på Kalmar nation för ett möte med den så kallade "blandbandsgruppen" (en grupp med folk som möts var tredje vecka och lyssnar på musik helt enkelt, haha) men dessvärre hade det blivit krångel med lokalen - nationens kör hade bokat vårt rum och vi fick ställa in. Nåväl, en annan gång. Dock kändes lite sådär att ha gått i en halvtimmes -20-gradig kyla för att komma dit för att sen gå hem igen.

Idag har jag haft walesiska, vilket var ganska underhållande, och om ett par timmar blir det fika på stan tillsammans med Emil och en amerikansk tjej jag mött på nationen. Blir spännande...

Kommentarer
Elin [glasartad]

Haha, jag är glad att jag slipper den där kylan alltså, här nere i Skåne är det nästan vårkänslor! ;D

Ooohja, jag och Jaakko är helsöta när vi lagar mat! XD

2011-02-15 @ 17:57:35
URL: http://glasartad.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras inte)

URL:

Kommentar:

Trackback

Katsu Jag går under pseudonymen Katsu, är 20 år gammal och kommer från Skåne men bor för närvarande i Uppsala där jag pluggar. Mina intressen involverar bland annat metal (och lite andra musikaliska genrer), fotografi, språk och spel. Detta lär dyka upp här och var i bloggen.
Det bästa sättet att känna igen mig är på min frisyr. Stort och spretigt - och svart, förstås.


bloglovin

RSS 2.0