Fredagsmys

Äntligen fredag! Den här veckan har varit ganska jobbig så det är utan tvekan skönt att ha lite ledighet att se fram emot. Vad som inte är så trevligt är att det snöat konstant här i lite mer än ett dygn - vilket resulterat i nästan en halvmeter snö att skotta bort. Ganska jobbigt var det...
Dessutom var jag enormt klantig och halkade på en isfläck på väg till universitetet igår, vilket resulterat i att jag idag har ont i halva kroppen efter fallet. Tjohej vad kul! Särskilt med tanke på att vi åkte ut och storhandlade i förmiddags... Nåväl, nu har vi i alla fall fått i oss de obligatoriska fredagstacosen och om någon timme blir det TV-tittande och chips. Perfekt fredag med andra ord.

På tal om gårdagen så såg jag, min enda kursare i walesiska och vår lärare en walesisk film vid namn Gadael Lenin ("Leaving Lenin") som var ganska underhållande trots lite mysko rollfigurer och scener. Så är man intresserad av att se vad Wales har att erbjuda på filmfronten kan man ta sig en titt på den. Tror för övrigt att jag ska ta mig en djupare titt in i Wales populärkultur och vad den har att erbjuda.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras inte)

URL:

Kommentar:

Trackback

Katsu Jag går under pseudonymen Katsu, är 20 år gammal och kommer från Skåne men bor för närvarande i Uppsala där jag pluggar. Mina intressen involverar bland annat metal (och lite andra musikaliska genrer), fotografi, språk och spel. Detta lär dyka upp här och var i bloggen.
Det bästa sättet att känna igen mig är på min frisyr. Stort och spretigt - och svart, förstås.


bloglovin

RSS 2.0