En liten musikuppdatering

Jahaja. För ett litet tag sen annonserade Sonisphere Sverige sin lineup för i år. Följande band kommer på besök till Stockholm: Slipknot, In Flames, Mastodon, Mustasch, Airbourne, Dead By April, Kvelertak och Graveyard. Personligen tror jag att jag struntar i Sonisphere i år då de enda band i lineupen som intresserar mig är Airbourne och Kvelertak - och Airbourne kommer jag att se på Wacken senare i år.

På tal om att strunta i festivaler så blir det nog inget Rob Zombie för mig heller... Jag tittade på Sweden Rocks sida här om dagen och såg att en endagsbiljett för lördagen då mannen i fråga spelar kostar 1190 kr. Att betala så mycket för en enda artist är i min stundentplånbok helt uteslutet. Trist som fan måste jag säga. :(

Vad har vi kvar då denna halva av 2011? Tja, det lutar åt Doro på Kulturbolaget i Malmö i april, men då ska jag förstås först få mitt nästa studiebidrag så jag kan köpa flygbiljetter ner. Tråkigt nog har jag heller inget sällskap då ingen i min bekantskapskrets verkar lyssna på kvinnan i fråga? Hmm. Sen hade jag funderingar på ACCEPT i Stockholm här i veckan men har ännu inte köpt biljett eller skaffat sällskap, så det blir nog inte av. Tråkigt.

Enligt en video på youtube för inte så länge sen nämnde Alice Cooper att hans nya album troligen kommer ut runt november i år - med andra ord lär han väl ge sig ut på turne kring de månaderna också, så jag hoppas kunna se ett par av de showerna, men då är vi i stort sett redan inne på nästa år, haha! Dock har jag börjat snegla lite på Getaway Rock i Gävle - dit Coopers än så länge enda Sverigebesök för sommaren är planerat... Vi får se vad som händer, men det känns i nuläget som om jag kommer ha en massa pengar över till sommaren.

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

Email: (publiceras inte)

URL:

Kommentar:

Trackback

Katsu Jag går under pseudonymen Katsu, är 20 år gammal och kommer från Skåne men bor för närvarande i Uppsala där jag pluggar. Mina intressen involverar bland annat metal (och lite andra musikaliska genrer), fotografi, språk och spel. Detta lär dyka upp här och var i bloggen.
Det bästa sättet att känna igen mig är på min frisyr. Stort och spretigt - och svart, förstås.


bloglovin

RSS 2.0